Ruke mijem, brašno sijem, kapica na glavi...
mijesim tijesto tako vješto, ja sam pekar pravi!
Peć se žari, u nju stavim kruščiće po redu...
kora glatka bit će slatka kad je djeca jedu!

subota, 17. studenoga 2012.

Medo krsna torta


Kad vam jednom uspije uzorak sa krsne svijeće prenijeti na tortu u jestivom obliku, onda je šteta to ne ponoviti, posebno ako je preporuka upućena od samog proizvođača te divne svijeće ;)

Ovaj put na jednoj malo drugačijoj i manjoj torti:



Medo krsna torta / teddy bear christening cake



natpis na krsnoj košuljici / inscription on the christening shirt


medo figurica / teddy bear figurine


Motiv na bočnoj trakici oko cijele torte je, kako sam već spomenula, kopija motiva sa krsne svijeće iz šarene radionice prekrasnih svijeća: svijece.net.


prikaz bočne trakice / side view



A ovdje se posebno vidi ponavljajući uzorak bijele golubice, plavog mora i smeđih ribica, sve prekrasni simboli kršćanstva i novog početka kroz sakrament krštenja.



detalj bočne trakice / sidebar detail



Naknadno nadodajem još jednu u seriji krsnih torti po uzoru na svijeće iz gore navedene radionice:



Medo krsna torta sa krsnom svijećom / teddy bear christening cake with the christening candle



natpis na krsnoj košuljici / inscription on the christening shirt



medo figurica / teddy bear figurine



detalj bočne trakice / sidebar detail





Golubica je jedan od važnih simbola u kršćanstvu. U starom Zavjetu Noa je nakon potopa iz korablje pustio golubicu da vidi jesu li se vode potopne povukle. Kad je golubica u kljunu donijela maslinovu grančicu bio je to znak da se Bog pomirio s ljudima. Ta simbolika golubice s maslinovom grančicom kasnije je u svijetu opće prihvaćena kao simbol mira. 
Prema Ivanovu Evanđelju bijela golubica se pojavila na Isusovu krštenju u rijeci Jordanu pa je u kršćanskoj ikonografiji bijela golubica čest znak Duha Svetoga, treće božanske osobe.

More odnosno voda je višetruki simbol krštenja. Čudesan izlazak iz Egipta preko Crvenog mora središnji je događaj Starog zavjeta. Sveti Pavao u ovome vidi pralik krštenja i euharistije (1 Kor 10,1-4.6). Krštenje se smatra novim Izlaskom novog Božjeg naroda iz ropstva grijeha u slobodu djece Božje. Oba se izlaska ostvaruju kroz vodu.
Nadalje, prvi spasenjski navještaj vezan uz vodu je u činu stvaranja. U izvještaju o stvaranju voda je davateljice života: iz nje su provrli svakovrsni stvorovi. Misao je jasna: kao što je stvoriteljski Duh Božji djelovao nad iskonskim vodama da bi iz njih nastao život, tako i u vodama krštenja taj isti Duh stvara novi, trajni život.
Onda, opći potop se izričito uzima kao slika krštenja. Tu voda ima dvostruku ulogu: s jedne strane uništava grijeh (grešne ljude), a s druge strane iz nje se rađa novi život. Sâm Isus uzima ovu sliku govoreći o konačnom sudu (Mt 24,37-39): "Kao u dane Noine, tako će biti i Dolazak Sina Čovječjega. Kao što su u dane one - prije potopa - jeli i pili, ženili se i udavali do dana kad Noa uđe u korablju i ništa nisu slutili dok ne dođe potop i sve odnije - tako će biti i Dolazak Sina Čovječjega."
Voda Jordana u kojem je Isus kršten također simbolizira silazak Duha Svetoga, kao i voda iz Isusovog probodenog boka na križu.

Riba u kršćanstvu ima vrlo duboko značenje. Naime, na Grčkom se riba kaže IHTIS, a to su prva slova Isusovog indetiteta, Iesu Hristos Theu Ios Soter tj. Isus Krist Božji Sin Spasitelj.  
Riba se najviše štuje u početku kršćanstva. Ribari s genezaretskog jezera prvi primaju kršćanski nauk, Petar Apostol bio je ribar. Priča kaže da su Petar i njegov prijatelj u ranu zoru veslali prema obali jer tu noć ništa nisu ulovili. Usidrili su se i pripremali mreže za sljedeću noć. Uskoro je do ribara došao Isus, praćen mnoštvom ljudi. Dok je propovijedao uz obalu spazi praznu barku sjedne u nju i odvesla malo od obale. Kad je Isus završio sa govorom, rekao je Petru: «Idite i bacite mreže tamo gdje je voda dublja, ulovit ćete mnogo ribe:» U mrežu mu se ulovilo toliko ribe da se mreža počela kidati. Ribari su bili zadivljeni Božjom snagom. Petar je kleknuo do Isusovih nogu rekavši: »Idi od mene, Gospodine, ja sam grešan čovjek i ne zaslužujem sve ovo!» «Ne boj se,« utješi ga Isus, «od sada ćeš loviti ljude.»
Nadalje, kad je Isus želio objasniti što je to kraljevstvo Božje rekao je :»Kraljevstvo je nebesko slično velikoj mreži koja se baci u more i zahvati svakovrsne ribe. Kad se napuni, ribari je izvuku na obalu te sjednu i pokupe dobre ribe u posude, a rđave izbace. Tako će biti i na svršetku svijeta. Izići će anđeli, odijelit će zle od pravednika.» (Mt 13, 47-50).
Riba se koristila i kada su se kršćani krili po katakombama pa bi na zidove crtali ribe koje bi im pokazivale put, a Rimljani nisu znali da su je to kršćanski simbol i izgubili bi se u podzemnom labirintu katakomba.



4 komentara:

  1. dobro tumačenje, zadovoljna sam! :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Bravo za ovaj post i tortu ! Torta je jako lijepa, baš preslatka, i sve si odlično opisala i pojasnila !

    OdgovoriIzbriši
  3. ...prekrasno !! ...divan post, divne poučne riječi... a torta je božanstvena... svaka čast... lijep pozdrav... :)

    OdgovoriIzbriši

dragi čitatelji, ovdje možete komentirati moje uratke i podijeliti sa mnom vaša mišljenja, prijedloge i kritike...